Kantoor Van Peppen

Onze historie

Ons familiebedrijf werd kort na het einde van de Tweede Wereldoorlog opgericht door de eerste generatie Van Peppen, waarmee de basis voor ons bedrijf in de huidige opzet werd gelegd.

Persoonlijke aandacht en service

“Bij ons hebben klanten nog een naam in plaats van een nummer” aldus Ivo van Peppen, derde generatie eigenaar van Assurantiebedrijf van Peppen. Het bedrijf bestaat sinds 1945 en is middelgroot in omvang. Van Peppen onderscheidt zich door persoonlijke aandacht en service voor de klant. Wij zijn een laagdrempelig bedrijf waar klanten elk moment kunnen binnenlopen voor een persoonlijk advies of om hun schade te melden. Onder het genot van een heerlijk kopje koffie zorgen wij voor een passende oplossing. Met ons team van negen mensen adviseren wij particulieren, zelfstandig ondernemers en bedrijven in het MKB over een verzekeringspakket op maat. Van bromfiets tot wagenpark en van zorgverzekering tot collectieve personeelsvoorzieningen. Dat doen we met veel plezier en passie.

Familiebedrijf

Van Peppen is een familiebedrijf dat vlak na de Tweede Wereldoorlog is opgericht. Opa van Peppen startte in juli 1945 aan de spreekwoordelijke keukentafel als assurantietussenpersoon. Via mond-tot-mond reclame groeide het klantenbestand gestaag. Aan het eind van de jaren 60 trad zijn zoon Ed van Peppen in dienst. Het kantoor was inmiddels gevestigd in het pand op de hoek van de Laan van Meerdervoort en het Chrysantplein, waar het tot op de dag van vandaag is gehuisvest. In de jaren 70 trad ook zoon John toe, die tot en met 2003 aan de zaak was verbonden. Naast een aantal portefeuille-overnames is Van Peppen zelfstandig gegroeid naar een bedrijf dat de verzekeringszaken regelt voor meer dan 4.000 klanten.

“Ons kantoorpand (met markiezen) op de hoek met het Chrysantplein”

Derde generatie

Eind 2000 trad ook Ed’s zoon Ivo toe tot de zaak. Na zijn studie besloot Ivo elders ervaring op te doen. Het was in die periode nog lang niet vanzelfsprekend dat Van Peppen een derde generatie zou krijgen. Ivo werkte bij zowel verzekeraars als een andere assurantietussenpersoon. Dit bedrijf was met name gericht op hypotheken en levensverzekeringen. De cultuur was hier erg gericht op provisie en dat begon Ivo steeds meer tegen te staan, waarna hij de knoop doorhakte en het familiebedrijf instapte. “Dat voelde vanaf het eerste moment goed. Elke dag was anders en ik leerde veel in de adviespraktijk van mijn vader. We voerden samen de gesprekken met de klant. We namen de tijd, luisterden echt naar wat onze klant bezighield en met twee zielen hadden we vaak ook twee gedachten. Mijn vader en ik bekeken de vragen vanuit een andere invalshoek. Hierdoor konden we een nog vollediger advies geven. Die omgang met klanten paste me veel beter dan wat ik gewend was. Ook vonden onze klanten het super om met tweede én derde generatie om tafel te zitten”. 

Na bijna 47 jaar aan de zaak verbonden te zijn geweest, droeg Ed van Peppen in 2015 dan ook met het volste vertrouwen zijn aandelen over aan zijn zoon.

Toegevoegde waarde van persoonlijk advies

Vader Ed is overigens nog steeds als ambassadeur verbonden aan het bedrijf. Voor het team is hij nog van grote toegevoegde waarde. Ed: “Ik  weet van veel klanten nog welke polissen ze hebben. Ik voel me soms net een wandelend archief.” Ed zag de verzekeringswereld flink veranderen in de afgelopen jaren. “Producten zijn complexer geworden, de regelgeving strikter en klanten steeds bewuster. Tegenwoordig kan bijna iedereen zelf online een verzekering afsluiten en is informatie direct beschikbaar. Dat ons kantoor er nog steeds in slaagt om het vertrouwen van onze klanten te behouden, maakt mij extra trots. Dat is natuurlijk geen garantie voor succes op termijn. Toch ben ik ervan overtuigd dat er behoefte aan persoonlijk contact en een goed advies blijft bestaan”.

Vertrouwen in de toekomst

Ivo ziet de toekomst ook met vertrouwen tegemoet. “Klanten kunnen veel informatie op Internet vinden, maar vinden het ook fijn dat ze niet alles zelf tot in detail hoeven uit te zoeken. Ze laten het graag aan ons over. Wij staan naast onze klanten en zorgen dat we het gewone ongewoon goed doen, namelijk ouderwetse service bieden!”.

Maak kennis met ons team